Niebiesko czarne logo Totalbank.plOdpowiadamy na Twoje pytania
Element ozdobny

Ranking kont bankowych

Ranking kont bankowych. Założenie konta bankowego trwa dziś krótko, ale jego nietrafiony wybór może sporo kosztować. Wybierając konto bankowe warto więc zastanowić się, czego potrzebujemy od konta, a następnie używając właśnie ranking kont bankowych z wiarygodnego źródła – spokojnie wybrać ofertę na rynku.

Ranking kont bankowych — czego możemy się z niego dowiedzieć?

Przyjrzyjmy się więc samym rankingom. Pierwszą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, to bardzo prosta rzecz, odsetek klientów zadowolonych ze swojego banku. Na tak ogólne zadowolenie składa się suma ich drobnych doświadczeń, jak rozmowy z konsultantami, obsługa konta, dostęp do pieniędzy i bankomatów, zrozumiale informacje. Dziś klient spotyka się z bankiem na kilku różnych sposobów – internetowo, osobiście w placówce banku, telefonicznie, za pomocą korespondencji. A nawet – dzięki reklamom.

Kiedy warto wierzyć rankingom kont bankowych

Dobry ranking przeanalizuje konta osobiste, oszczędnościowe, firmowe, czy walutowe pod kątem różnych kryteriów, o których sami moglibyśmy nie pomyśleć przytłoczeni ilością informacji.

Ranking, któremu warto wierzyć, uwzględni nie tylko koszty prowadzenia i obsługi konta, choć to oczywiście dobry początek. Ważny będzie też dostęp do konta i środków, czyli – liczba bankomatów, obsługa konta przez Internet, metody zabezpieczeń przelewów internetowych i weryfikacji użytkownika. Wreszcie, istotna jest obsługa klienta, czyli czynnik, który z samymi finansami zdawałby się mieć niewiele wspólnego.

Przez proste porównanie dwóch grup – który bank ma najwięcej zadowolonych klientów i który bank ma najwięcej klientów szukających zmiany – możemy się dowiedzieć, dokąd skierować swoje kroki, a dokąd w najbliższym czasie lepiej nie iść.

Ile klientów poleciłoby twój bank?

Według rankingu opublikowanego przez instytucje finansową, aż 86 proc. klientów jest zadowolonych ze swojego banku, 40 proc. badanych dałoby nawet swojemu bankowi „piątkę”. Ale jak ma się to do rzeczywistości?

Rzeczywistość jest jednak zgoła odmienna to samo badanie pokazuje, że aż 16 proc. klientów, wkrótce chce zmienić bank i tylko 60 proc. klientów, którzy nie chcą go zmienić. Co może dziwić, biorąc pod uwagę wspomniane 86 proc. zadowolonych. Jaki z tego wniosek? Lojalność nawet zadowolonych klientów banku nie jest gwarantowana, zawsze można liczyć na to, że trawa będzie zielona po drugiej stronie płotu.

Z dobrego rankingu konta możemy też odczytać, jakie usługi są ważne dla klientów, czyli poznać rynek usług bankowych. Wg rankingu, 86 proc. klientów wybierając bank szuka niskich opłat, 64 proc. zwraca uwagę na wygodną bankowość mobilną, 40 proc. oczekuje wysokiego oprocentowania depozytów.

Można zakładać, że waga bankowości mobilnej, jeśli weźmie się pod uwagę popularność smartphone -ów, będzie rosła. W ciągu ostatnich 14 lat Polacy założyli 22 miliony kont internetowych, choć jedynie 12 mln korzystających z nich aktywnie klientów. Ze znacznie młodszej, bo zaledwie dwuletniej, bankowości mobilnej w telefonach i tabletach, korzysta już ponad 2 mln ludzi.

Profil psychologiczny klienta banku. Jaki jesteś?

Z rankingów kont internetowych można wyczytać nie tylko zalety poszczególnych kont, ale także indywidualne preferencje użytkowników, podejście klientów do banków, ich sposób zachowania.

Wnikliwy czytelnik wyciągnie z rankingów profil psychologiczny klientów. Właściciele kont osobistych najchętniej przechowują wolne środki na rachunkach rozliczeniowo-oszczędnościowych, które rzadko są w ogóle oprocentowane. Poza tym nie reagujemy, gdy mija okres promocji lub zmienia się podejście banku do klientów, warunki ulegają pogorszeniu. Zmiana konta na lepiej dopasowane do potrzeb lub oferujące więcej bonusów może pozwolić na zaoszczędzenie kilkuset złotych w ciągu roku.

Konta są dopasowane dla różnego profilu klientów, tak więc różni klienci korzystający z tego samego konta mogą mieć o nim skrajnie odmienne opinie. Zupełnie inne są oczekiwania wobec konta osobistego ze strony młodego człowieka bez większych wydatków i zobowiązań, przeciętnego czterdziestolatka, posiadającego kredyt hipoteczny, regularne dochody i dzieci, drobnego przedsiębiorcy, czy też osoby na emeryturze. To również warto mieć w pamięci, czytając rankingi bankowe i analizując oferty zwycięskich kont.

Ważne będzie więc porównanie wszystkich drobnych kosztów związanych z obracaniem finansami osobistymi. Opłaty za przelewy natychmiastowe i zagraniczne, oprocentowanie rachunku, lokat, obsługi konta, opłaty za karty płatnicze, koszt wypłaty z bankomatu swojego, obcego i za granicą.